S nesmírným potěšením vítáme Virginii Valentine v našem symbolickém Londýně v Praze! Virginia je zakladatelkou oboru praktické semiotiky v marketingu a reklamě (a skutečnou legendou - nejen v Londýně).
Virginia říká: "Sémiotika nabízí řešení tam, kde selhává tradiční výzkum, založený na vyptávání se zákazníků na jejich pocity, dojmy a potřeby. Zákazníci si ale nejsou plně vědomí proč a jak na ně reklama, značky a výrobky působí. Pomocí semiotiky odhalujeme to, jak kultura formuje (aniž si to uvědomujeme) naše pocity a potřeby a jak mohou být tyto kulturní aspekty (v podobě kódů, symbolů a znaků) využívány reklamou a marketingem...Společnosti jako Procter & Gamble, Unilever nebo Diagio dnes pravidelně sémiotiku využívají – především proto, aby se její pomocí dostali dál, než tam, kam dosáhne tradiční výzkum trhu a tedy proto, aby nalézali nové oblasti pro skutečně diferenciovanou komunikaci svých značek."
Cílem workshopu, který Virginie v Praze povede je ukázat - na praktických příkladech z praxe - jak lze sémiotiku integrovat do marketingového procesu plánování značky a NPD (včetně výzkumu trhu a procesu vývoje nové komunikace). Na základě své dlouholeté zkušenosti, vytvořila Virginie řadu praktických cvičení, které účastníkům workshopu umožní „osahat“ si některé techniky aplikované sémiotiky a odnést si takto získané dovednosti do vlastní praxe.
Ve workshopu s Virginii Valentine se naučíme:
6 základních technik sémiotické analýzy (lépe ponechat v angličtině :)
- sign decoding
- context interrogation
- metaphor mining
- code evolution tracking
- narrative analysis
- myth-making
A tedy a dále….
- Rozumět tomu, jak se mění kódy a diskurs jednotlivých produktových segmentech a kategoriích – a tomu, jak tyto změny odrážejí vývoj (populární) kultury.
- Hledat a nalézat příběh značky: skutečně silná značka stojí na silném příběhu. Sémiotika rozklíčovává proces tvorby příběhu značky.
- Hledat a vytvářet „magický mýtus“ značky, který je často postaven na paradoxu a bývá klíčem k zákazniké loyalitě. („Účelem mýtu je poskytnout logický model, který lidem pomůže překonat rozpor a paradox“, Claude Levi-Strauss)
- Objevit to, jak marketingová komunikace (prostřednictvím slov, obrazů, hudby, designu) spouští a vytváří emocionální a racionální reakce.
- Odhalit 'skrytého spotřebitele': Značky mohou v komunikaci nevědomky zakódovat skrytý obraz spotřebitele, který se neslučuje s vnímáním spotřebitele. Sémiotika pomáhá tento problém identifikovat a řešit ho.
- Začlenit sémiotiku do procesu strategického plánování pro značku
19. března 2009
Kde?
Long Tale Café
Osadní 35, Holešovice
Co udělat, když se chci přihlásit?
Vyplnit registrační formulář - tady.
Londýn v Praze žije na Facebooku. Stanťte se naším "fanouškem" na Facebooku - získáte tak informace o všech našich akcích a výraznou slevu na workshopy a přednášky
Žádné komentáře:
Okomentovat