neděle 8. února 2009

Workshop na konferenci Londýn v Praze 2008

Součástí konference Londýn v Praze "Joining the conversation" v říjnu 2008 (ano, je to ostuda, že se k tomu vracím až teď...) byl i workshop, kde jsme si vyzkoušeli postup, který běžně využíváme při vývoji nových konceptů (a kterému říkáme "insight activator"). Tenhle přístup není založen na žádné "černé skříňce", ale spočívá ve dvou jednoduchých krocích -

krok 1:

"sběr dat a inspirace": cílem téhle fáze je "nakrmit" naši intuici tak, aby nebyla slepá ale informavaná - krmíme ji daty, články, výzkumem a hlavně konverzací s lidmi, kteří mají k danému tématu, co říct (odborníci i "zákazníci")

... a krok 2

"transformace syrového materiálu v insighty a nápady pro výrobek značku": tady je třeba zkušený průvodce, který týmu pomůže tvůrčím způsobem spojit věci, které spolu zdánlivě nesouvisí a dostat se tam, kam je třeba se dostat....

Na konferenci nebylo dost času na to, aby se tam odehrál skutečný "insight activator"; několik sedmi až osmičlených týmů tam nicméně pracovalo v duchu tohoto postupu na zadání (záměrně obecném) od Matta Harta: "Jak přesvědčíme lidi, aby začali šetřit vodu? Tj. jak transformovat ranní inspiraci (tj. prezentace Blake Chandleeho, Marka Earlse, Andrew Needhama, Richarda Connella a Ivana Pollarda) o konverzacích, které lidi vedou napříč časem a prostorem, k tomu, abychom dosáhli tohoto cíle?"

Navzdory časovému tlaku přišly týmy s některými skvělými nápady:



Petr Václavek, který během workshopu pracoval na konceptu "Paint your city green" se rozhodl jít o krok dál a dát tomuto konceptu skutečnou podobu. Petr k tom říká: " Shine your city green vzešel jako idea pro šetření vody, což bylo zadání v rámci konference, ovšem nějaký čas po jejím skončení jsme si uvědomili hloubku a hlavně možný přínos pro budování natural-friendly postojů ve vědomí české společnosti. Proto jsme se rozhodli tuto myšlenku dotáhnout do konce a nyní připravujeme její spuštění ve spolupráci se sítí Facebook."


Workshop, který jsme na loňské konferenci uskutečnili, je začátkem transformace projektu Londýn v Praze - od (pouze) konferencí k workshopům a pracovním setkáním. Konferenci Londýn v Praze 2009 společně s Ogilvy plánujeme, ale mezitím připravujeme sérii workshopů se špičkovými marketéry, výzkumníky, designery a plannery v domově Perfect Crowd - v Long Tale Café.

Prvním z workshopů bude zaměřen na "praktickou semiotiku". Virginia Valentine, skutečná ikona britské semiotiky, aplikované na reklamu a marketing, nás naučí, jak semiotiku využívat v každodenní praxi. Workshop se uskuteční 19. března 2009 v Long Tale Café.

Žádné komentáře:

Okomentovat