pátek 2. ledna 2009

Londýn v Praze: zpátky v roce 2007

O lidech, kteří vystoupili na konferenci Londýn v Praze v roce 2007, jsme říkali, že " předvedou na řadě příkladů, jak poznat zákazníky lépe a jak je přivést k tomu, aby váš výrobek nejen potřebovali, ale aby ho chtěli a toužili po něm." Ta poslední slova o chtění a touze patří naší "vlajkové lodi" na konferenci v roce 2007, proslulému designerovi, Richardovi Seymourovi:

S Gregem Rowlandem, který vystoupí na konferenci Londýn v Praze, spolupracujeme často a po celém světě. Greg Rowland představuje nový typ "globální agentury": agentury lehké, „tekuté“ a virtuální. Greg sestavil globální síť složenou z vybraných akademiků, zabývajících se semiotikou a teorií kultury a působících na universitách ve všech světových metropolích: Tokyu, Šanghaji, Moskvě, Sao Paolu, New Yorku... Když Greg Rowland dostane zakázku, která se týká určitého regionu, třeba Ruska, spojí se s tamními akademiky. Ruští (nebo třeba japonští) akademici mu poskytnou syrový materiál, který Greg vnímá a analyzuje z pohledu dané značky a příležitostí pro značku. V tomhle lehkém modelu není místo pro „junior executives,“ kteří by vám prezentovali něco, co si sami můžete přečíst ve výzkumných reportech . Pokud s Gregem spolupracujete, diskutujete, tvoříte a činíte závěry přímo s ním a zároveň máte jistotu, že materiál, ze kterého vychází je autentický a proniká hluboko do dané kultury.

Greg stál u zrodu insightu a konceptu pro komunikaci značky Rexona: tj. konceptu „ženské intensity“:

S Johnem Kearonem jsem se poprvé setkal asi před osmi lety. Na online výzkum tehdy hleděli skepticky i klienti na Západě a v Česku online výzkum téměř neexistoval. Většina velkých agentur výzkumu trhu tehdy s výzkumem po internetu začínala experimentovat, ale dělali to tak, že vzali svoje standardní "papírové" dotazníky a "překlopili" je na internet. John na to šel jinak - zamyslel se nad podstatou internetu, nad tím, jak internet lidi využívají a teprve potom vymýšlel, jak inteaktivnímu a rychlému internetu přizpůsobit výzkum trhu.

Matt Hart je náš blízký spolupracovník a kamarád. Takhle Matt popsal svoje účinkování na konferenci Londýn v Praze 2007 pro Marketing Magazine: "Můj úkol je – na rozdíl od ostatních účastníků konference, kteří jsou odborníky na určitou specifickou problematiku a přinášejí hmatatelné výsledky v podobě kreativního produktového designu nebo návrhů nové komunikace vytvořených na základě výzkumů – spíše obecnějšího a koncepčního rázu. Jako vedoucí projektu se pokouším vytvořit tvůrčí program, jenž by umožnil transformovat „syrový“ materiál a myšlenky poskytnuté těmito odborníky v insighty a nápady pro výrobek a značku.

Žádné komentáře:

Okomentovat